دوام، تعمیرو­نگهداری اندک

ویژگی­ های مقاومت به خوردگی در آلومینیوم سبب می­شود تا تعمیرو­نگهداری قاب آلومینیومی بسیار کم باشد و مقاومت به هوازدگی در شرایط محیطی سخت نیز فراهم شود.

برخلاف بسیاری از مواد دیگر، آلومینیوم دچار تورم، ترک، شکاف یا تاب بر داشتگی در طی زمان نمی­شود و طول عمر طولانی در محصول تضمین می­شود.

آلومینیوم را می­ توان در شرایط  اکسید طبیعی  خود گذاشت.

برای هر گونه حفاظت بیشتر یا انجام  طیف های تزئیناتی، آلومینیوم را می­توان رنگ­ آمیزی یا آندایزینگ کرد.

امکان اقتصادی

چنانچه به دنبال یک گزینه با مقاومت مناسب و اقتصادی هستید، در و پنجره قاب­های آلومینیومی را می­توان به میزان قابل توجهی با قیمت ارزان­تر از سایر قاب­ها تهیه کرد، ضمن اینکه خروجی انرژی فوق­العاده­ای نیز با به کار بردن این نوع قاب­ها برای شما حاصل خواهد شد.

انعطاف در طراحی

مقاومت ذاتی و انعطاف­ پذیری آلومینیوم برای تولید شدن با مشخصات کاملا دقیق به این معناست که هر نوع طراحی که به تصور شما برسد، قابل انجام است.

با بودن سیستم ­های بیشمار، انواع طیف های رنگی مختلف، آلومینیوم قابلیت ارائه طیف وسیعی از سیستم­های با صرفه اقتصادی تا سیستم ­های کاملا حرفه­ ای را با داشتن عملکرد حرارتی فوق­العاده دارد.

طیف های رنگی

طیف گسترده گزینه ­های متنوع رنگهای پرداختی، این امکان را به وجود آورده ­اند که در و پنجره­ های آلومینیومی قابلیت سازگاری با هر نوع دکوری را داشته باشند.

پوشش پودری طیف های جذابی را برای قاب­ های آلومینیومی ایجاد می­کند و هنگامی که این پوشش انجام می­شود، دیگر نیازی به رنگ­آمیزی مجدد نیست.

طیف رنگی اینترپون (Interpon) با استفاده از گستره­ای از رنگ­های طبیعی، آزادی عمل برای خلق منظره دلخواه شما را فراهم می­کند.

انجام عملیات آندایزینگ روی آلومینیوم مقاومت خوردگی فوق­العاده و طیف رنگی وسیعی را برای آنها پدید می­آورد.

چنین سطح هایی  به طور گسترده برای نماهای داخلی و بیرونی استفاده می­شود.

افرادی که تمایل دارند به محیط خود جلوه چوبی شکل بدهند، پوشش­های موسوم به فیلم دکورال استفاده می شود.

بازیافت­ پذیری

آلومینیوم یکی از موادی است که بیشترین سرعت بازیافت را در میان فلزها دارد و یک ماده پایدار به لحاظ زیست محیطی به حساب می­ آید. بازیافت آلومینیوم تنها مستلزم صرف 5 درصد از انرژی اولیه مصرفی برای تولید آن است. این ویژگی ذاتی این ماده سبب می­شود تا از سایر مواد مناسب برای قاب­ ها متمایز شود و اعتبار آن به لحاظ پایداری نیز تقویت شود.

دوره بازگشت هزینه کوتاه­ مدت

دوره بازگشت سرمایه در پنجره ­های آلومینیومی با عملکرد سطح بالا، عموما بسیار کوتاه­ تر از دیگر جایگزین ­هایی است که تنها عملکرد اندکی بهتری را با قیمت بسیار بالاتر ارائه می­کنند. سایر گزینه­ های جایگزین ممکن است دهه ­ها زمان ببرند تا بازگشت هزینه ­ای خود را نشان دهند.