مقاومت در برابر حرارت:

حداكثر دمای قابل تحمل برای U.P.V.C حدود 80 درجه سانتیگراد است.

U.P.V.C در دمای نزدیک به 75 درجه شروع به نرم شدن میکند و شکل اولیه خود را از دست میدهد. بنابراین در مجاورت مواد و ابزارهای داغ و در سوانح احتمالی مثل آتش‌سوزی به راحتی تغییر فرم داده و مشتعل مي‌شود و به این‌ترتیب به گسترش سانحه كمك مي‌كند.

در حالی كه آلومینیوم تا دمای بالاتر از 500درجه سانتیگراد مقاوم بوده و قابل اشتعال نمي‌باشد. انبساط آلومینیوم در هر 10 درجه برابر 0.48 میلیمتر است در حالی که این مقدار برای U.P.V.C ،1.6 میلیمتر است.استفاده از ناودانی گالوانیزه در یراق آلات پنجره‌های U.P.V.C به سبب اختلاف در ضریب انبساط با پروفیل ، احتمال تغییر ساختار پنجره را بسیار محتمل می‌کند.این اختلاف باعث می‌شود تا در فصول سرما و گرما به مرور گوشه‌های در و پنجره‌ها شکسته شود که این موضوع در بسیاری از پروژه هایی که مدت زمان قابل توجهی از ساخته شدن آن‌ها گذشته است مشاهده شده است.

محدودیت در طیف رنگ پنجره‌های U.P.V.C:

طیف رنگ پنجره‌های U.P.V.C محدود است و عمدتا شامل رنگ سفید است.تبلیغات وسیعی که در مورد تنوع فراوان رنگ‌ها شده است عموما بدون پشتوانه است و لازم به ذکر است در صورت سفارش رنگی غیر از سفید بعضا تا 70 درصد افزایش قیمت محصول تمام شده را برای مشتری در پی خواهد داشت.

استحکام:

علیرغم وجود یک توپ گالوانیزه در درون سازه U.P.V.C که به جهت استحکام در آن قرار می‌دهند فلز آلومینیوم 3 برابر کمتر احتمال خمیدگی و اعوجاج را نسبت به U.P.V.C دارد.

قیمت :

پروفیل‌های U.P.V.C در صورت استفاده از مواد نامرغوب شیمیایی و ناشناخته قیمت کمتری نسبت به آلومینیوم دارند البته در صورت استفاده از مواد اروپایی و استانداردهای بین‌المللی قیمت این محصولات بالاتر از نمونه‌های آلومینیومی خواهد بود.یراق آلات مورد استفاده در پنجره‌های U.P.V.C به مراتب دارای کیفیت پایین‌تری نسبت به یراق‌آلات پنجره‌های آلومینیومی می‌باشد.

ارزش افزوده :

بدیهی است که به علت آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از دفع U.P.V.C این مواد قابلیت بازیافت را ندارد اما در مورد پنجره‌های آلومینیوم به عکس ارزش افزوده فراوان یکی از مزایای مهم آلومینیوم محسوب می‌شود.
و محدودیت در نوع کشویی‌ ، تغییر رنگ در برابر نور در دراز مدت و …..